wtorek, 30 września 2014

poniedziałek, 1 września 2014

Zmiany personalne.

Kapłani diecezji bielsko-żywieckiej otrzymali 25 czerwca dekrety kierujące ich do pracy w nowych parafiach.

Z dniem 23 sierpnia br. w Inwałdzie posługę rozpoczął ks. Dawid Surmiak stając się nowym odpowiedzialnym za Wspólnoty przyparafialne m. in. Ruch Światło- Życie i Służbę Liturgiczną.

Ks. Łukasz Tlałka wyjechał do Włoch, do Martinsicuro w diecezji San Benedetto del Tronto na rok pracy duszpasterskiej. Pragniemy mu podziękować za jego 3-letnią pracę, pomoc, poświęcony nam czas. Jednocześnie zapewniamy go o modlitwie.

Zdjęcie robione podczas Oazy Modlitwy w Krościenku (XI 2013)

OŻK 2014/2015

Na Kongregacji Odpowiedzialnych Ruchu Światło- Życie, która odbyła się w dn. 28.02.- 3.03.2014 r. w Częstochowie m.in. zaprezentowano znaczek oraz rozstrzygnięto konkurs na piosenkę bieżącego roku formacyjnego.
Hasło roku:
"Radość Ewangelii"

Znak roku:

Piosenka roku:
"Radość przemienionych serc"

(sł. Katarzyna Jaskólska, muz. Adrianna Rękawiecka).

Posłuchaj:

środa, 26 lutego 2014

Bieszczady

Dnia 10. lutego wczesnym rankiem o godz. 7 spotkaliśmy się na Eucharystii, aby z Bogiem rozpocząć wycieczkę Służby Liturgicznej, Oazy Młodzieżowej i Dzieci Bożych.
Droga w Bieszczady jest długa,dlatego konieczne były postoje. Podczas pierwszego była okazja, aby coś zjeść. Drugim razem zatrzymaliśmy się natomiast, by zobaczyć Skansen i Kasztel w Szymbarku. Bardzo mili przewodnicy przybliżyli nam trochę z historii Pogórza Gorlickiego. Zobaczyliśmy w jakich warunkach mieszkano na przełomie XVIII - XIX w. W końcu dotarliśmy do Jabłonek. Wchodząc do sali jadalnej większość z nas zwróciła uwagę na wspaniale zdjęcia i zbiory różnych małych owadów. Gospodarze widząc nasze duże zainteresowanie ich pasją, krótko wprowadzili nas w tematykę swojego hobby. Po posiłku rozlokowaliśmy się w pokojach.  Tego dnia oglądaliśmy film pt. "Turbo", który opowiada o wytrwałym ślimaku z marzeniami. O godzinie 21 zeszliśmy się na modlitwie wieczornej, wspólnie zaśpiewaliśmy Apel. Tak zakończyliśmy pierwszy dzień wycieczki w Bieszczady.

Drugi dzień wycieczki rozpoczęliśmy od zaśpiewania jutrzni. Udaliśmy się na dobre śniadanie. Zorganizowaliśmy bieg samarytański. W czasie wolnym był czas by porozmawiać lub pograć w udostępnione nam piłkarzyki. Wspaniały obiad i wyjazd do byłej cerkwi w Górzance, obecnie kościoła Rzymsko-katolickiego. Dobrodziej parafii opowiedział nam o historie Kościoła i  greko-katolików na tym terenie. W świątyni wzięliśmy udział w Eucharystii. Kiedy wróciliśmy czekał już na nas wóz, przejażdżka w ramach kuligu z powodu braku śniegu i ognisko. Wieczorem w ramach pogodnego wieczoru oglądając wspaniałe zdjęcia, słuchaliśmy ciekawych przygód, jakie mogą spotkać fotografa przyrody. Po dużej ilości wrażeń dzień zakończyliśmy Apelem.

Na początek trzeciego dnia zaśpiewaliśmy jutrznie i zjedliśmy śniadanie. Później naszedł czas na pakowanie i robienie porządków. Klasztor Nazaretanek w Komańczy w którym przebywał internowany Prymas Stefan Wyszyński. Jedna z sióstr przybliżyła nam historię zakonu, klasztoru jak i sam pobyt kardynała. W kaplicy przeżyliśmy Eucharystię. Potem przejechaliśmy do Muzeum Przemysłu Naftowego i gazowniczego im. Ignacego Łukasiewicza w Bóbrce. Przewodnik pokazał nam pierwsze metody wydobywania ropy oraz jej zastosowania. Następnie pizza i jedziemy w stronę Inwałdu. Po drodze jeszcze tylko obowiązkowy postój. 30 min przerwy dla kierowcy, dla nas jedyna okazja, żeby pobawić się na śniegu. Szczęśliwy powrót do domu, a z wycieczki pozostały wspomnienia i zdjęcia.

niedziela, 2 lutego 2014

Dzień Wspólnoty

1.02.2014r. odbył się Rejonowy Dzień Wspólnoty w Sułkowicach-łęgu.
Rozpoczęliśmy Eucharystią. Następnie udaliśmy się do Stanicy Hucuł. Zamówiony śnieg był, ale w bardzo ograniczonej ilości, dlatego w zamian kuligu odbyła się przejażdżka saniami. Rzucaliśmy się śnieżkami, jedliśmy kiełbaski, wspólnie tańczyliśmy i bawiliśmy się.
Było nas około stu: dzieci i młodzieży. Wszyscy dobrze się bawili.

poniedziałek, 6 stycznia 2014

Opłatek

5.01. 2014r. na naszych salkach odbył się opłatek. Przybyło wielu zaangażowanych w różne działalności w naszej parafii, między innymi Oazę Młodzieżową, Dzieci Boże, Domowy Kościół, Służbę liturgiczną oraz scholę.
Po wysłuchaniu ewangelii ksiądz powiedział parę słów. Dzieląc się opłatkiem, składaliśmy sobie życzenia. Usiedliśmy do stołu. Przy wspólnych rozmowach piliśmy kawę lub herbatę, jedliśmy ciasto. Miło spędziliśmy czas przy śpiewaniu kolęd.
Zapraszamy do oglądanie zdjęć: https://plus.google.com/photos/112420060369725586639/albums/5977986474938289025

Życzymy wszystkim błogosławieństwa Bożego, zdrowia, realizacji planów życiowych, dużo wiary i miłości w każdym dniu nowego rok.
                                  Wspólnoty przy parafii Narodzenia NMP w Inwałdzie

wtorek, 31 grudnia 2013

Kolędowanie

W dniach 26-29.12.2013 nasza wspólnota chodziła po kolędzie.
15 osób, które brały udział w odwiedzaniu parafian, były przebrane za postacie występujące w tradycyjnej szopce. Wspólny śpiew podtrzymywany grą na gitarach, był wspaniałą zabawą.
Z roku na rok jest to dla nas coraz większa radość.
Dziękujemy tym którzy ugościli nas w swoich domach.
Zapraszamy do oglądania zdjęć z przygotowań: https://plus.google.com/photos/112420060369725586639/albums/5977973557348299921.

środa, 11 grudnia 2013

Mikołaj

8.12 wspólnoty młodzieżowe z naszej parafii odwiedził Święty Mikołaj. Każdego obdarował czymś słodkim.Zdjęcia ze spotkania.
Mamy nadzieje, że za rok też do nas przyjdzie.

środa, 4 grudnia 2013

Akatyst

8.12 Uroczystość Niepokalanego Poczęcia NMP. Nabożeństwo w Kościele w Inwałdzie o godzinie 18:00.
Zapraszamy!!!

środa, 13 listopada 2013

"Jezus i Jego Banda"

10-11 listopada odbyła się wycieczka naszej Oazy młodzieżowej do Centrum Ruchu Światło-Życie w Krościenku n/Dunajcem. W tej dwudniowej Oazie modlitwy organizowanej przez naszą wspólnotę brały udział 24 osoby. Podczas spotkań poruszaliśmy temat wspólnoty. Jedna z pań z instytutu opowiedziała nam najważniejsze fakty o historii Ruchu. Wyjazd był bardzo udany. Wróciliśmy umocnieni w Bogu, jako Banda Jezusa.